Blogger i forum raje iz Houstona!

Wednesday, April 20, 2005

Dokumentarac o Ivici Osimu i Sarajevu

Mein Sarajevo - Dokumentaraca o Ivici Osimu, istinitoj fudbalkoj legendi, istinitom Sarajliji, Bosancu u pravom znacenju. Veoma dirljiv dokumentarac u kojem se spominje rat, rusenje Sarajeva, stadiona Grbavica itd.

Film mozete skinuti ovdje: BH Fanaticos Media

Film je pola na Bosanskom pola na Njemackom. Evo prevod Njemackog dijela:
Osim, 0:10: Ja sam neko ko je, kako bih rekao, zaljubljen u Sarajevo. Moze se pricati, moze se reci, oni su krivi ili oni. U ovih par dana sam ipak vidio, da ima nade, da ce ovaj grad biti opet ono sto je nekad bio ili jos bolji.

U nastavku komentar 1:25 kaze da su je nedovoljno ga zvati trenerom, nego fudbalskim filozofom - kod novinara. I da ga u Bosni zovu Strausom i Svabom, zbog njegove ranije plave kose.

Onda slijede izjave gradjana Sarajeva...

U 3 minuti komentar kaze da je Osim bio posljednji trener Jugoslavije. 1992. god. se zadnji put pojavio kao selektor JUG u Becu. Osim je naslutio sta ce se dogoditi, izasao je na pres konferenciju u Beogradu...

Onda slijedi njegova izjava na toj presici na kojoj je dao ostavku na mjesto trenera Partizana i Jugoslavije (?) (3:40):
"Moj privatni neki gest..."

U 4:15 komentar govori kako je prvo dvije godine proveo u Grckoj, da bi dosao u Sturm 1994.

Onda slijede ratni snimci (5:00)...

Komentar: Opkoljenje sarajeva je trajalo 4 godine... Nema nikoga ko u ovom ratu nije izgubio prijatelja ili rodbinu.

Osim, 6:15: Nisam mogao vjerovati da se tako nesto moze dogoditi, to se moglo komperirati sa Hirosimom ili tako. Sigurno, mi svi znamo da je to imalo pocetak, znamo i ko je kriv, ali moram reci, zapad koji je mogao pomoci, prakticno, nije puno uradio. Tako nesto se nije smjelo dogoditi, pogotovo ne u 20 stoljecu. Toliko mrznje, toliko stvari... koje su se desile, to je tesko zaboraviti. A zaboraviti ne smijemo, tako kazu ljudi, zivjeti se moze dalje, zaboraviti nesmije - to bi bilo preopasno. Problem je... oni koji zaborave, mogu opet poceti, i to je opasna stvar. - do 7:20

Osim, 8:43: Dosao sam u Sarajevu po prvi put, prije neke 2 i po godine (= sredinom 1996). Moram reci, plasio sam se. Nisam znao kako ce ljudi agirati, jer za mene je ono sto su oni ovdje dozivljeli, to je bio jedan (strasan) privileg. Ja to nisam mogao dozivjeti, nisam bio tu, bili su zena i kcerka, svi prijatelji. Sada, imam takav osjecaj, i ja cu nekada morati umrijeti, ali sa jednim velikim hendikepom.

Onda slijedi izjava njegove supruge (10:10)... Zatim kcerke (11)...

Osim, 12:10: Kazem vam, nisam bio tu. Slike sam vidio... Ali ljudi su mi pricali. Kada ovdje dodjem, moram misliti na sve ljude Sarajeva koji su umrli - za nista. Kada dodjem ovdje, setam, gledam, mislim na to...

Osim, 14:30: Ne vjerujem da Sarajevo moze voditi samo jedna strana. Nadam se da nece biti tako, ali mislim, da drugacije nece ici. Ipak, postoji uvijek mogucnost, da se nekada kasniej ponove konflikti, ali se nadam da nece biti tako strasni ko u ovom ratu, jer ako iz njega nisu povukli pouku, nece nikada...

Komentar: Sarajevo je uvijek bilo u centru paznje. Slika grada je oznacena 400-godisnjom vladarinom turaka. U 17 stoljecu je imalo preko 100 dzamija, sada ih ima jos oko 60. U 18 stoljecu oko grada su ogradjeni bunkeri, moglo se uci na samo 7 vrata u grad. U vrijeme austro-ugarske vladarine, napravljeni su prvi parkovi,... 1914 ubijen je Franz Ferninand.

Osim, 18: Prvi rat je prakticni ovdje poceo. Steta sto ovako lijep i interesantan grad postane poznat kroz neke ratove.

Osim, 18:20: Za mene Bascarsija krije male tajne. Kada god dodjem - osjecam se kao na izletu. To je neki drugi zivot, gdje se moze svasta vidjeti i svasta nauciti. Ovdje ima puno malih trgovina, njeguju se kontakti sa ljudima, prodaja ne stoji u prvom planu. Ljudi ovdje su prave "Meraklije", to je neko ko uziva u zivotu, i ti ljudi, zive drugacije, npr. od 2 cevapa, pa za 2 sata opet dva, sa malo soli - puno soli, to je svejedno - ali to je zivot za njih. Tajni ima, evo recimo sef ovog restorana (Zeljo), on sam pravi cevape. Naravno, dosta ovdje je napravljeno za olimpijadu, Sarajevo se moralo otvoriti, ali to je bio riziko, zbog ovih malih tajni Bascarsije... Sada je Bascarsija modernija, otvorenija, to je turizam, sve se krece oko para - a pare - izvinite sto moram reci - ali pare pokvare sve.

Osim, 22:25: Gdje sam rodjen, to je bio radnicki okrug. Ljudi su zivjeli od danas do sutra... Za mene je to bio lijep zivot. Kada vidim ovu djecu, oni nista ne pitaju, zadovoljni sa, igraju loptu.

Onda slijedi pjesma Grbavica od Tife.... 23:45

Komentar, 24:15: Ivica i Miso Smajlovic su bili zajedno igraci - najferniji - nikada nisu dobili zuti karton. Oni cesto govore zajedno o sportu, ali rijetko o ratu.

U nastavku izjava Smajlovica (25)...

Osim, 25:35: Ranije se igrao fudbal, sada je vrijeme tako, mora se nekada i o ratu pricati. Rane su jos tu. Narod nije slijep, ponekad se mora i o tome govoriti.

Osim, 26:30: I ja vam mogu, da niko u Evropi, u Jugoslaviji, u Bosni u Sarajevu, niko nije mogao vjerovati da se moze tako nesto dogoditi. Sada se to dogodilo, sada treba malo ili mnogo vremena, trebaju se traziti objasnjenja, to ce biti tesko, jer niko nece reci "onaj i zato", ali izmedju toga, ljudi treba zivjeti dalje, zelja zivjeti dalje - pa onda i zajedno, to je sansa za ovaj grad.

Odjavna spica-pjesma (27:30): "Zajedno smo rasti grade ja i ti..."

NAPOMENA: Neke "neinteresantne" pasose sam preskocio, prevod je brzinski ali poprilicno dobar...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home